BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 18, 2010

respond bile diuji



bismillahirohmanirrohim

aku nk kngsi pasal ujian yg Allah berikan kt hambaNya

pd pagi sabtu ,,after je subuh kitaorg buat usrah,,antara aktiviti dlm usrah adalah tilawah quran..ada satu ayat quran yg menciterkan psl ujian (kamu kate kamu beriman, sedangkan kamu tidak diuji)..mcm tu lah bunyi nye...

pahtu tengahri tu aku terus di uji..owh .amat besar ujian tu..aku rase cam nk nangis je..dh lah time tu aku sesorg je tanpa kwn2..camnie citer nye...dlm kul 1 ptg..aku gia belajr motor,,tpi belum habis belajar moto..cikgu tu tye kt aku psl lesen aku..rupe-rupenyer lesen L aku dh x renew selama sebulan..ape lagi,, diaorg pom mcm melenting lah kt aku..time tu ada 2 org cikgu..hihi..ble kena mrh, cam tu cam nk nangis je..tpi alhamdulliah aku dpt tahan lagi air mate ku dr mengalir...hihi..lagi pom,,mmg patut pom cikgu2 tu mareh coz lesen aku tu dh nk expire 7hb6..klu aku x sempat buat test jpj,,that mean ia akan burn..so ,nasib baik..masih ada ehsan dlm hati cikgu tu utk bantu aku..phtu dia pom deal dgn kerani kt dlm....lame jugak kitorg discuss..alhamdulillah sekali lagi..Allah bantu aku..

then, aku dibenarkan utk belajar moto pd ari tersebut..aku sgt2 bersyukur krn ini semua berlaku adalah kerna dg keizinan Allah..aku juga bersyukur krn Allah beri kekuatan kt aku utk hadapi ujian ini dgn hati terbuka..bayangkanlah...bgamana situasi jika anda berada di situasi sy..

mgkin kekuatan tu hdir krn solat mlm...coz bile kita melakukan solat mlm, maka Allah akan kurniakan kekuatan kt kita..aku juga pernah terdengar yg kekuatan seseorg bkn bergantung kpd fizikal..tpi kekuatan hadir jika seseorg buat solat malam (tahajud)

lepas ujian tu settle..aku diuji lagi dgn kulit ku yg sunburn akibt berjemur diatas motor ditengahari yg terikk..ini menunjukkan yang Allah berhak utk mengambil apa sahaja dri kita n bila2 masa dia blh amik..krn semua yg kita ada sekrg ni adalah pinjaman sahaja..kita hanya diamanahkan utk menjaganye sebaik mgkin sahaja...

wallahualam...wasalam..semoga Allah mengurniakan rahmatnya kepada kita semua...krn tanpa rahamtnya kita x mmpu hidup diatas dunia milik Allah ni..amin ya robb

0 comments: