BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 16, 2011

Allah maha memberi derita dan Allah maha memberi manfaat


bismillah..
apa yang nak dikaitkan dengan tajuk diatas ni adalah Allah maha pemberi derita. pada bulan 11 tahun lepas aku telah diuji dengan ujian kesakitan. Allah menguji aku dengan diberi kesakitan kepada kedua belah tangan ku..kedua belah tanganku mengalami bengkak2 hingga aku tidak mampu untuk melakukan apa2 keje sekalipom.malah nak makan pom, mak yang akan suapkan aku.

aku yakin ujian yang Allah berikan kat aku ni adalah kerana untuk khifarah dosa2 aku.mungkin tanpa aku sedar, aku ada banyak melakukan kesalahan. ujian juga diturunkan disebabkan untuk mengangkat darjat seseorang tu..

selama beberapa bulan,, aku masih belum sembuh.oleh itu, untuk menguatkan iman ku dan meneguhkankan hatiku terhadap ujian nie. maka aku selalu mengamalkan doa seperti ini
'ya Allah, sesungguhnya engkau memberi ujian kepada seseorang adalah untuk khifarah dosa atau untuk mengangkat darjatnya, oleh itu ya Allah, aku mohon semoga engkau mengampunkan segala dosaku sesungghnya engkau maha pengampun.'

Allah jUga tidak membebankan seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupan seseorang itu, kerana Allah yang menciptakan kita, maka Dia maha mengetahui kemampuan hamba2 Nya..janji Allah inilah juga yag telah menguatkan aku untuk menempuh ujian nie..maka sekali lagi aku berdoa kerana doa adalah senjata umat islam. doa ku adalah
'ya Allah, aku mohon kepadaMu ya Allah agar diberikan kekuatan kepada ku untuk menghadapi ujian ini kerana sesungguhnya Engkau maha pemberi kekuatan'

bersambung.....

0 comments: